IM MALAYSIA BLOGGER

EDITOR JEJAK 87

Foto saya
Jasin, Melaka, Malaysia
Mohd Farid bin Baharudin @ Deejay Wid. Anak tunggal yang lahir pada 28 Februari 1987 di Melaka. Bekas pelajar Sek.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Telok Mas dan Institut Perguruan Ipoh Perak. Mewakili negara ke Jepun pada tahun 2000. Pelatih PLKN Kump.2-Siri 2 tahun 2005. Anggota Perguruan Seni Silat Gerak Insan Seni sejak 2002. Bersama perjuangan HPA dengan no.keahlian 470711.MY01 berpangkat Pengurus Melati PLX. Berumahtangga pada 3 November 2007 dan menjadi bapa pada 28 November 2008. Berpengalaman menjadi juruacara dan terlibat dengan tugas sebagai seorang DJ sejak tahun 2001. Kini bertugas di salah sebuah konty terbuka di Melaka secara sepenuh masa. Pendokong perjuangan Pakatan Rakyat dari PKR.

KOMUNITI JEJAK 87

11 Julai 2009

MADULIA: PENAWAR BATUK (BHG.1)

Disebabkan keadaan cuaca yang tak menentu sejak kebelakangan ni, aku kena batuk-batuk dan badan rasa nak demam terutama waktu malam. Dulu (sebelum joint HPA) aku pasti akan ambil panadol dan ubat batuk dari klinik. Tapi sekarang semua tu dah tak berlaku lagi. Untuk demam, aku kini ikut seperti yang dinasihatkan sewaktu mengikuti Program Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) HPA dulu. Ya, Kopi Radix pilihan untuk merawat demam !!! Caranya?? Bancuh 2-3 sachets kopi radix dan minum... Dulu aku hanya mendengar, tapi sekarang aku praktikkan dan ternyata berkesan...!! Ingat, aku tak dibayar oleh pihak HPA untuk tulisan aku kali ini tapi apa yang aku coretkan adalah sekadar perkongsian pengalaman untuk semua... Tak cuba kita tak tahu.

Ok ok, itu hal demam... Lepas aku terselamat dari demam itu, aku kena batuk-batuk yang agak teruk. Waktu malam lebih teruk sebab keadaan sejuk, tak boleh nak tidur lena. Empat lima hari aku cuba bertahan sebab biasa jugak aku kena batuk ni. Tak ambil ubat batuk pun boleh baik. Tapi takde sebarang perubahan... Aku teringat tentang satu lagi produk HPA yang agak baru diperkenalkan: MADULIA yang dikatakan sesuai untuk merawat batuk dan kahak.


Aku ambil keputusan untuk ke Pusat Agensi di Air Merbau untuk mendapatkannya petang semalam. Madulia dihasilkan daripada sinergi (gabungan) madu, halia, bunga cengkih dan kulit kayu manis. Hanya RM8.00 dan 2NM untuk ahli (RM10.00 untuk yang bukan ahli) aku mencuba produk ini. Tunggu post aku untuk tahu kesannya pada Part.2 nanti...

Semoga produk ini berjaya hilangkan batuk aku sekarang... InsyAllah
"Semua produk ini hanya sebagai landasan usaha namun yang pasti, ALLAH SWT berkuasa untuk menyembuhkan kerana semuanya dari DIA"

1 ulasan: