IM MALAYSIA BLOGGER

EDITOR JEJAK 87

Foto saya
Jasin, Melaka, Malaysia
Mohd Farid bin Baharudin @ Deejay Wid. Anak tunggal yang lahir pada 28 Februari 1987 di Melaka. Bekas pelajar Sek.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Telok Mas dan Institut Perguruan Ipoh Perak. Mewakili negara ke Jepun pada tahun 2000. Pelatih PLKN Kump.2-Siri 2 tahun 2005. Anggota Perguruan Seni Silat Gerak Insan Seni sejak 2002. Bersama perjuangan HPA dengan no.keahlian 470711.MY01 berpangkat Pengurus Melati PLX. Berumahtangga pada 3 November 2007 dan menjadi bapa pada 28 November 2008. Berpengalaman menjadi juruacara dan terlibat dengan tugas sebagai seorang DJ sejak tahun 2001. Kini bertugas di salah sebuah konty terbuka di Melaka secara sepenuh masa. Pendokong perjuangan Pakatan Rakyat dari PKR.

KOMUNITI JEJAK 87

11 Julai 2009

GEMPUR: SMK. SERI BEMBAN

24 Jun 2009.... Setelah menanti agak lama mencari-cari bahan untuk aku coretkan di laman nie akhirnya berakhir juga selepas aku dipanggil membantu pemilik Pusat Agensi HPA Jasin, PJ Abd.Halim Said menjalankan program mempromosi produk halal keluaran HPA sempena Sambutan Hari Koperasi Sekolah di SMK.Seri Bemban Jasin.

Program yang melibatkan dua aktiviti utama ini iaitu, gerai promosi produk dan sesi ceramah berkaitan halal dan haram dijalankan bermula dari jam 11.00 pagi hingga 4.30 petang. Inilah juga kali pertama aku turut serta dalam program promo HPA selepas PBC awal Januari lalu. Aku difahamkan, pihak Pusat Agensi dipanggil sendiri oleh pihak sekolah berkenaan untuk tujuan tersebut. Alhamdulillah, nampaknya penerimaan warga pendidikan (biarpun hanya di peringkat sekolah) menunjukkan bahawa HPA membawa satu misi jelas yang disambut baik oleh masyarakat yang mahukan perubahan khasnya dari sudut penggunaan produk harian.

Perjalanan program ini lancar dari awal pagi tersebut dan selesai dengan jayanya. Selain aku (yang lebih banyak memerhati) Kak Norizah @ Kak Izah (upline aku) merupakan penggerak utama di bahagian gerai promo kami. Jangan tak tahu, semangat Kak Izah nie bila bercakap tentang produk halal HPA mengalahkan wartawan berita utama TV3... Hehe..... Kalau tak kerana 'ayat power dan memukau' dari mulut petah Kak Izah nie, takkan mungkin aku bersama HPA sekarang (dengan hidayah-Nya jua....)

Sambutan warga SMK.Seri Bemban...??
85% berjaya (ini pandangan peribadi aku...)
Baki 15% lagi...?? 5% tak dapat aku berikan sebagai penilaian, kerana mungkin tapak gerai promo kami ini bukan di lokasi yang jadi tumpuan semua guru dan pelajar, 5% lagi kerana masa yang singkat antara waktu P&P dan peluang untuk kunjungan ke gerai promo kami oleh warga sekolah agak terbatas dan 5% terakhir kerana tidak semua guru dan pelajar berpeluang mengikuti ceramah PJ Abd.Halim akibat ruang dewan terlalu kecil (hanya mampu menampung lebih kurang 100 orang sahaja.)

Walaupun demikian, diharapkan agar semua guru dan pelajar di SMK.Seri Bemban yang berpeluang bersama kami sepanjang tempoh singkat kami di sana semalam, memanfaatkan sebaik mungkin penerangan tentang produk halal khususnya dari keluaran HPA Marketing sebagai medium berfikir seterusnya membuat pilihan terbaik dalam urusan seharian (terutama berkaitan makanan, minuman, ubat-ubatan serta keperluan isi rumahtangga.)
Dan macam biasa, aku kongsikan bersama beberapa photo sepanjang aktiviti berkenaan (gambar aku takde sebab aku kan pemalu, cuma ambil gambar untuk u all jerr..... hahaha..)

Terima Kasih HPA !!!
Terima Kasih Warga SMK Seri Bemban !!!
Layaaaan............

Ucapan 'Selamat Datang' seolah-olah menghargai kehadiran kami hari berkenaan


Banner hari sambutan


Koperasi sekolah yang terletak betul-betul berhadapan dengan kaunter promo kami


Kak Izah sedang memberi penerangan kepada salah seorang guru tentang produk pameran


Kaunter promo kami yang 'menyajikan hidangan' produk halal


Antara suasana hari tersebut


Kelihatan PJ bersama pengacara majlis ketika slot ceramah sebelah petang


Ceramah disampaikan PJ Abd.Halim Said



Para pelajar sedang mendengar info dari slot ceramah sebagai acara terakhir

1 ulasan: