IM MALAYSIA BLOGGER

EDITOR JEJAK 87

Foto saya
Jasin, Melaka, Malaysia
Mohd Farid bin Baharudin @ Deejay Wid. Anak tunggal yang lahir pada 28 Februari 1987 di Melaka. Bekas pelajar Sek.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Telok Mas dan Institut Perguruan Ipoh Perak. Mewakili negara ke Jepun pada tahun 2000. Pelatih PLKN Kump.2-Siri 2 tahun 2005. Anggota Perguruan Seni Silat Gerak Insan Seni sejak 2002. Bersama perjuangan HPA dengan no.keahlian 470711.MY01 berpangkat Pengurus Melati PLX. Berumahtangga pada 3 November 2007 dan menjadi bapa pada 28 November 2008. Berpengalaman menjadi juruacara dan terlibat dengan tugas sebagai seorang DJ sejak tahun 2001. Kini bertugas di salah sebuah konty terbuka di Melaka secara sepenuh masa. Pendokong perjuangan Pakatan Rakyat dari PKR.

KOMUNITI JEJAK 87

11 Julai 2009

KELAS MINGGUAN DI PUSAT AGENSI

Alhamdulillah... Pada 23 Mei 2009-Jumaat, aku bersama dengan isteriku telah berjaya menghadirkan diri ke Program Kelas Mingguan HPA di Pusat Agensi milik PJS Abd.Halim Said, Taman Asean, Jasin. Kelas kali dan minggu ketiga ini berjalan seperti dijadualkan. Biarpun untuk dua minggu yang lalu aku dihimpit kekangan tugas, rasanya belum jauh aku ketinggalan untuknya bermula minggu ini.Sesampainya aku dan isteri, agak suram kerana yang ada di sana ketika itu hanya En.Halim dan isteri beliau serta anak-anaknya (pastinya juga bersama baby cute, cahaya mata ke-8...) Sempat juga isteriku untuk memangku si kecil tu... Sekejap jer. Menangis pulak daa.... hehe....

Lebih kurang jam 9.20 malam, aku mula ke kelas di tingkat atas PA dan mengambil tempat duduk bersama isteriku. Pada awal fikiranku, silap2 hanya kami berdua saja yang hadir kelas malam ni... Tapi salah. Mereka yang hadir lebih kurang 7 atau 8 orang (tak termasuk anak2) mula datang menjengah dan mengambil tempat duduk masing2 sebaik sahaja kalam mula bicara oleh En.Halim berlangsung....



Kelas malam ini membentangkan 2 topik: Pertama, pengenalan syarikat dan Kedua, strategi menjadi usahawan berjaya dengan Gerakerja 6M. Biarpun tiada catatan nota yang aku ambil, yang pastinya semua yang disampaikan berguna dan pastinya mengembalikan ingatan aku kepada PBC (Perkongsian Bijak Cemerlang) yang disertai beberapa bulan lalu (sayang tak ada nyanyian nasyid beramai2....) Kelas tamat pada lebih kurang jam 11.15 malam....

Kepada ahli sekitar daerah Jasin, jangan lepaskan peluang ini kerana aku pasti kelas ini akan menjadi lebih menarik untuk minggu2 akan datang jika lebih ramai yang hadir beri sokongan...Selamat Maju Jaya !!!

"Produk Halal Tanggungjawab Bersama"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan