IM MALAYSIA BLOGGER

EDITOR JEJAK 87

Foto saya
Jasin, Melaka, Malaysia
Mohd Farid bin Baharudin @ Deejay Wid. Anak tunggal yang lahir pada 28 Februari 1987 di Melaka. Bekas pelajar Sek.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Telok Mas dan Institut Perguruan Ipoh Perak. Mewakili negara ke Jepun pada tahun 2000. Pelatih PLKN Kump.2-Siri 2 tahun 2005. Anggota Perguruan Seni Silat Gerak Insan Seni sejak 2002. Bersama perjuangan HPA dengan no.keahlian 470711.MY01 berpangkat Pengurus Melati PLX. Berumahtangga pada 3 November 2007 dan menjadi bapa pada 28 November 2008. Berpengalaman menjadi juruacara dan terlibat dengan tugas sebagai seorang DJ sejak tahun 2001. Kini bertugas di salah sebuah konty terbuka di Melaka secara sepenuh masa. Pendokong perjuangan Pakatan Rakyat dari PKR.

KOMUNITI JEJAK 87

11 Julai 2009

GEMPUR: SERI MENDAPAT

Dengan tema Sambutan Hari Guru 2009, 'Guru Pembina Negara Bangsa', hari ini seluruh warga pendidik di hampir semua sekolah agama JAIM di Jasin mengadakan sambutan peringkat daerah di padang Felcra Seri Mendapat, Merlimau, Melaka. Hujan lebat sejak awal pagi tidak sedikit pun mematahkan semangat aku untuk turut sama menyertai aktiviti gerai promo HPA di acara tersebut. Selepas bersama PJ Abd.Halim di SMK.Seri Bemban tempoh hari, semangat aku untuk turun membantu pusat agensi HPA Jasin dalam acara gerai promo ini semakin bertambah. Ditambah pulak dengan kelapangan masa waktu siang yang berada dalam jadual harian aku memungkinkan kebersamaan ini.

Tiba lebih kurang jam 8.30 pagi disana, PJ Abd.Halim dan bakal PJ, Kak Izah dah sedia menunggu di tapak gerai. Hujan yang reda selang beberapa ketika kemudian membawa langkah kami untuk memulakan kerja punggah produk ke meja pameran. Selain gerai kami, ada enam atau tujuh gerai lain yang turut mengambil bahagian dalam program ini. Masing-masing dengan jualan dan promosi produk tersediri antaranya, jualan kek, baju batik dan tudung, gerai K-Liquit Chlorophill, barangan perhiasan dari manik-manik buatan tangan dan gerai jualan air dan roti canai segera.

Sepanjang kami berada di sana, sambutan oleh warga pendidik (yang hampir semuanya bergelar ustazah) amat menggalakkan. Terbukti juga bahawa ramai antara mereka yang telahpun bergelar ahli HPA. Cuma aktif dan tak aktif menjadi perbezaannya. Ada jugak yang terkejut melihat lebih 200 produk HPA yang sempat kami pamerkan. Bagi yang bukan ahli, rata-rata mereka hanya tahu tentang Kopi Radix tanpa mengetahui bahawa HPA menawarkan pelbagai produk-produk lain yang sememangnya terlalu banyak. Ditambah pulak dengan kehadiran produk baru di pasaran: Sos Cili Roselle, Koko Radix Pek 1kg, Kopi Diet dan beberapa produk baru lain yang turut 'hadir' bersama hari ini. Jom kita saksikan antara gambar yang sempat aku 'snap' sepanjang acara ini.....

gerai promo kami. kelihatan Kak Izah mengukir senyum semangat memulakan 'tugas' kami hari ini



kelihatan PJ Abd.Halim berbicara sesuatu dengan Kak Izah, apa agaknya...??



pengurus pusat agensi HPA Jasin, PJ Abd.Halim Said (wah nie promote pusat agensi, dapat nilai mata tak En.Halim?? )



kopi radix... warna merahnya jadi lambang semangat juang seluruh ahli2 HPA



lima jenis kordial (asiatica, kurma madu, pink guava, roselle dan mangga) HPA turut menjadi antara perhatian pengunjung gerai kami



nak test air karbonat HPA...?? boleh rasa tapi bayar dulu... hehe



pelbagai produk yang menjadi pemangkin perjuangan ini



PJ sedang menerangkan produk yang ditanyakan pengunjung



selain gerai-gerai promo dan jualan, para guru turut terlibat dalam acara padang dan sukaneka


Tiada ulasan:

Catat Ulasan