IM MALAYSIA BLOGGER

EDITOR JEJAK 87

Foto saya
Jasin, Melaka, Malaysia
Mohd Farid bin Baharudin @ Deejay Wid. Anak tunggal yang lahir pada 28 Februari 1987 di Melaka. Bekas pelajar Sek.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Telok Mas dan Institut Perguruan Ipoh Perak. Mewakili negara ke Jepun pada tahun 2000. Pelatih PLKN Kump.2-Siri 2 tahun 2005. Anggota Perguruan Seni Silat Gerak Insan Seni sejak 2002. Bersama perjuangan HPA dengan no.keahlian 470711.MY01 berpangkat Pengurus Melati PLX. Berumahtangga pada 3 November 2007 dan menjadi bapa pada 28 November 2008. Berpengalaman menjadi juruacara dan terlibat dengan tugas sebagai seorang DJ sejak tahun 2001. Kini bertugas di salah sebuah konty terbuka di Melaka secara sepenuh masa. Pendokong perjuangan Pakatan Rakyat dari PKR.

KOMUNITI JEJAK 87

14 September 2009

KE TANAH PERKUBURAN DAN LOKASI KEMALANGAN

Alhamdulillah... Urusan pengkebumian jenazah allahyarham Mohd Hafizuddin @ Edin selesai lebih kurang jam 1.15 petang semalam. Jenazah dikebumikan di tanah perkuburan Islam Batu 6 1/2, Kampung Bukit Rambai, Melaka selepas proses 'post-mortem', mandi dan kafan di Hospital Besar Melaka serta solat jenazah di rumah datuk beliau di kampung berkenaan. Aku hanya sempat menantikan ketibaan jenazah di kawasan tanah perkuburan setelah niat untuk ke rumah mayat Hospital Melaka terpaksa dilupakan kerana jangkaan jenazah beliau akan diuruskan lebih lama nyata meleset...



Jenazah yang tiba dengan diiringi lebih kurang 40 orang ahli keluarga dan penduduk setempat lebih kurang jam 12.40 tengahari. Mata aku liar mencari kelibat bapa beliau, abang Yus. Sebaik aku melihat beliau melangkah masuk ke kawasan berkenaan, aku rapati beliau dan aku dipeluk erat oleh abang Yus...

"Abang dah takde sesiapa lagi Wid... Abang tak sangka dia pergi, malam tadi dia ada dengan abang, tapi malam nanti dia dah takde...", kata-kata abang Yus ketika aku masih dipeluk erat diiring titisan airmata. Aku hanya mampu minta dia bersabar dan katakan bahawa Allah lebih sayangkan Edin...

Talqin dibacakan dan upacara akhir untuk allahyarham itu pun selesai...

Aku dan beberapa teman lain (Ismail, Mahir, Razlan dan Razis) singgah di rumah datuk arwah seketika dan bergerak pulang ke rumah. Dalam perjalanan pulang, aku, Ismail, Mahir dan Razlan bercadang untuk singgah di lokasi kemalangan, bertempat di kawasan antara Lanjut Manis dan Kampung Tanah Merah, Krubung.

Dan untuk seketika, lanser aku mengarah ke beberapa kesan kejadian yang menimpa allahyarham lewat pagi semalam...
( Aku tak berniat untuk bercerita penuh tentang kejadian ini, hanya sekadar mengabadikan kenangan bersama dengan allahyarham dan gambar-gambar ini mungkin dapat memberikan sedikit kesedaran kepada kita agar lebih berwaspada di jalanraya yang tak pernah kenal akan pengguna di atasnya )














...moga allahyarham tenang di sisi-Nya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan