IM MALAYSIA BLOGGER

EDITOR JEJAK 87

Foto saya
Jasin, Melaka, Malaysia
Mohd Farid bin Baharudin @ Deejay Wid. Anak tunggal yang lahir pada 28 Februari 1987 di Melaka. Bekas pelajar Sek.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Selandar, Sek.Men.Keb.Telok Mas dan Institut Perguruan Ipoh Perak. Mewakili negara ke Jepun pada tahun 2000. Pelatih PLKN Kump.2-Siri 2 tahun 2005. Anggota Perguruan Seni Silat Gerak Insan Seni sejak 2002. Bersama perjuangan HPA dengan no.keahlian 470711.MY01 berpangkat Pengurus Melati PLX. Berumahtangga pada 3 November 2007 dan menjadi bapa pada 28 November 2008. Berpengalaman menjadi juruacara dan terlibat dengan tugas sebagai seorang DJ sejak tahun 2001. Kini bertugas di salah sebuah konty terbuka di Melaka secara sepenuh masa. Pendokong perjuangan Pakatan Rakyat dari PKR.

KOMUNITI JEJAK 87

17 September 2009

LAGI KALIMAH ALLAH DALAM KOPI RADIX

Tiada yang mustahil jika Allah yang berkehendak...

27 Ramadhan 1430 Hijrah.....
Aku minta isteri aku membancuhkan kopi radix untuk diminum ketika berbuka puasa hari ini. Namun kopi radix tersebut tak aku minum sehinggalah aku pulang dari terawih malam tersebut...

"Mana kopi radix tadi? Dah masuk dalam peti sejuk ker?", aku menyoal ketika pulang dari terawih.

"Ada bawah tudung saji...", jawab isteriku.

Alangkah terkejutnya aku ketika aku membuka tudung saji tersebut dan mata aku terus terpaku pada 'ukiran' kalimah ALLAH yang muncul dipermukaan kopi radix bancuhan isteriku. 'Terukir' oleh buih-buih di atasnya... Amat jelas !!

Menjerit aku memanggil isteri dan ayahku ke dapur. Mereka berdua juga turut mengakui bahawa yang aku lihat bukan khayalan di mata aku sahaja. Mereka juga melihat perkara dan kalimah yang sama. Subhanallah...!!!

Aku tak lepaskan peluang untuk merakamkannya melalui kamera handphone... Aku akui mungkin yang aku temui ini tak sejelas kalimah yang muncul di Seremban beberapa bulan lalu (seperti yang dipaparkan di blog PJM Hafidzan), namun aku tetap yakin bahawa kalimah tersebut mengukir perkataan ALLAH...

Sememangnya aku pernah berkata dalam hati yang aku ingin sangat melalui peristiwa seperti yang dilalui oleh saudara kita di Seremban tempoh hari. Akhirnya tuhan membuktikan bahawa tiada yang mustahil jika yang demikian itu mampu membuktikan kekuasaan-Nya... Aku harap semua ahli perjuangan HPA terus yakin dengan keberkatan produk halal kita. Kepada yang masih ragu-ragu, kami telah diperlihatkan bukti kekuasaan-Nya dalam produk kami, tidak yakinkah lagi untuk itu??






Itulah beberapa gambar yang sempat aku rakamkan melalui pelbagai jenis mode untuk lebih jelas dilihat akan kemunculan kalimah ALLAH dalam kopi radix bancuhan isteriku tersebut. Adakah dalam bulan Ramadhan ini DIA ingin memperlihatkan tentang keberkatan dalam usaha menegakkan dakwah produk halal ini?? Atau yang terjadi itu sebagai memenuhi detik hatiku untuk mengalami sendiri peristiwa seperti yang dialami oleh sahabat di Seremban tempoh hari??
Hanya DIA mengetahui..... Wallahualam

3 ulasan:

  1. ~subhanallah...

    ~salam ziarah...

    BalasPadam
  2. Subhanallah...Allahuakhbar! Terasa sayu atas segala petunjukNya dan semakin yakin dgn perjuangan ini...InsyaAllah...Alhamdulillah.

    BalasPadam